Paaseieren zoeken en eitikwedstrijd

Het paaseieren zoeken in en rond de school is altijd een leuke bezigheid waar jong en oud naar uit kijkt, vooral wanneer de zon zich ook nog van zijn beste kant laat zien. Na het eieren zoeken vond de traditionele eitikwedstrijd plaats.

Wedstrijd wie het langst zijn ei heel houdt, je tikt je ei tegen die van iemand anders en degene die als laatste een héél ei overhoudt is de eitikkampioen.

Iedereen hoopte het perfecte ei gekookt te hebben om de finale te halen. De strijd speelde zich af in de klassen. De finalisten van elke groep namen het tegen elkaar op onder toeziend oog en luid gejuich van de klasgenootjes. Zo kreeg elke groep zijn eigen winnaar. De winnaars werden  bekroond met een mooie kroon en ze kregen een groot "gouden" ei.