Leerlingenraad

Iedere zes weken komt de leerlingenraad van De Tjongerschool bijeen om te vergaderen. Ze bespreken samen met een leerkracht wat er beter zou kunnen op de school en ze kunnen ook eigen ideeën of ideeën van andere leerlingen inbrengen. De actiepunten die tijdens deze vergaderingen worden besproken, zullen ook in de teamvergadering van de school worden meegenomen.

Daarnaast zijn Anna Lynn (gr. 7) en Fenna (gr. 8) afgevaardigden naar de KinderInnovatieRaad (KIR) van Ambion. De KIR komt in de Ambion-clusters maandelijks bijeen. Via de stappen en fasen van bijvoorbeeld onderzoekend leren, design thinking en scrum ontwerpen ze samen boven schoolse vernieuwingen in wisselwerking met de Ambion organisatie.