Kunstmuseum

Iedereen kan creatief zijn op eigen wijze.
Dat was te zien in ons kunstmuseum waar allerlei kunstwerken van de leerlingen waren getentoonsteld.

De kunstenaars van de Tjongerschool lieten zich inspireren door Niki de Saint Phalle, Pollock, Picasso, Kandinsky, Corneille.
Kinderen maakten kennis met de dansvorm Hiphop, dit werd aangeboden door een vakleerkracht.

Eindelijk was het dan zover, ons kunstmuseum ging open voor publiek.
De opening vond plaats in de gymzaal, kinderen lieten hun Hip Hop dans zien waar ze de afgelopen weken hard aan geoefend hadden.

Daarna mocht iedereen het museum bezoeken. We mochten vele belangstellenden begroeten zowel ouders als bewoners uit de omgeving. Iedereen was te spreken over het talent van onze kinderen en waren diep onder de indruk.

Al met al weer een geslaagd project.
Kinderen waren zo enthousiast over de Hip hop lessen, dat er een dansgroepje is samengesteld. Er werd een dansjuf gevonden en binnenkort vinden de eerste Streetdance lessen plaats buiten schooltijd.