Lucas & Lisa moedigen weggebruikers aan om voorzichtiger te rijden.

De woorden van wethouder van Veen bij de bekendmaking van de prijswinnaar.
Om de waakzaamheid van de weggebruikers te vergroten komen Lucas & Lisa naar de gemeente Heerenveen.
Weggebruikers merken ze al van ver op. Ze hebben namelijk de lengte van kinderen en vallen op door de kleurstelling.
Het doel is dat deze kleurrijke poppen weggebruikers aanmoedigen om voorzichtiger te rijden, bijvoorbeeld bij scholen of op plekken in een woonwijk waar veel kinderen de weg over steken.
Wethouder Jaap van Veen: “Met deze poppen willen we weggebruikers op een leuke manier attenderen op hun gedrag. Te snel rijden en verkeersveiligheid is niet altijd met drempels op te lossen. Het is vaak ons gedrag dat het verschil maakt. Kinderen waarderen het kleurrijke en vriendelijke ontwerp. Met Lucas & Lisa willen we gedurende korte periodes interventies doen op locaties waar dat nodig is. Met elkaar zorgen we voor een verkeersveilige situatie.