Nationaal Voorleesontbijt in Renaissance stijl op Tjongerschool

Nationaal Voorleesontbijt

Op 26 januari was de aftrap met het Nationale Voorleesontbijt. Tijdens het Nationaal Voorleesontbijt lezen bekende en niet-bekende Nederlanders voor in de kinderopvang, op scholen en in bibliotheken en boekhandels door heel Nederland. In Mildam werd deze dag voorgelezen uit boeken die bij het thema Renaissance hoorden. Ondertussen konden kinderen, coronaproof, genieten van een krentenbol.

Geïntegreerd onderwijs GO!

De Tjongerschool werkt sinds twee jaar met de thematische leeromgeving GO! waar talenten, interesses, vrijheid en nieuwsgierigheid centraal staan. De leerinhoud, leeractiviteiten, didactische werkvormen en leerdoelen hangen sterk met elkaar samen. GO! werkt met schoolbrede thema’s waar gedurende verschillende weken kinderen leren door zelf na te denken, vragen te stellen en verbanden te zien. Momenteel werken alle klassen in het thema ”Renaissance en Leonardo da Vinci”, door te kijken naar bijvoorbeeld geschiedenis, kunst & cultuur, wetenschap, wereldoriëntatie en techniek. Op deze manier wordt de lesstof iedere keer vanuit een ander perspectief bekeken wat zorgt voor uitdaging, maar ook verbondenheid van de groepen 1 tot en met 8. Het volgende thema zal in het voorjaar “Wat is leven?” zijn.