Opening Kinderboekenweek Tjongerschool 2019

Als start van de Kinderboekenweek 2019 verzamelden alle kinderen zich op het schoolplein voor een feestelijke opening.

De kinderen kwamen met vrolijk versierde fietsen en steppen op school. Terwijl de jury de fietsen bewonderden, werd er in de hal voorgelezen voor de kinderen.

Juf Greet las voor uit het Prentenboek van de Kinderboekenweek: André het Astronautje, opzoek naar Laika van André Kuipers met illustraties van Natascha Stenvert.

Na het verhaal kwamen de leerkrachten binnen met de winnende fiets van hun groep en mochten de winnaars bij hun fiets komen staan. Van de jury kregen zij een prijsje overhandigd.

Aan het einde van de dag mochten de kinderen nog een aantal rondjes rijden op het plein met de mooi versierde fietsen.